Slike, vse
Ponudba 777 za razprodajo demo padal.
Pregovori glede cene in preizkusa. Cena 2080€, preizkus po karanteni (če bo krilo še na voljo).
Po koncu strogih omejitev gibanja, 20.4.2020 ponudba za preizkus, sprejmem, krilo dobim naslednji dan, v torek, 21.4.2020.
Vreme ni letljivo, čeprav je hud gradient, piha močen SV - V. Za petek kaže na obrat v JZ z vmesnim obdobjem J, kar je primerno za Švarč. Vzhodnjaki kar cepetajo od navdušenja, tudi sam se odločim it v prime time-u. Računam na pešačenje gor, zato se nameravam odpravit prej, z Mitjem se dogovoriva za ob 12h pri kapelici, Gabi in Wosa prideta pol ure kasneje z avtom gor. Dopoldne izkoristim še za košnjo okoli hiše, a se zamotim s pospravljanjem, tako da odrinem šele nekaj pred poldnevom. Mitji se opravičim. Na moje presenečenje je kolega še vedno pri kapelici in čaka še na preostale. Ko prideta še druga dva, se spokamo v Rokov avto in hop gor, kjer ugotovim, da sem pozabil telefon v svojem avtu. S kangoojčkom odšibam po aparat in čez dvajset minut sem že pri kolegih.
Lepo se pripravimo v za Švarč idealnih pogojih. Dobro prešnofamo Q-Lighta, z njim malo pohendlam - lepo obvladljiv - in se pripravim. Ostali so seveda hitrejši in tako Gabi ter Mitja prva odletita. Mitja gre kar naravnost ven, malo zacuri ter se vrne. Kmalu je pri Gabiju varno nad grebenom. Ko je Wosa čez nekaj minut na odletu, gor prikorakata še dva, en z rukzakom. Wosa odleti, mi se na hitro pozdravimo (sopotnik je iz KK, pilot je Španec(?), govori malo hrvaško, sicer angleško, razlaga, da ima tudi GTO light z veliko odprtino pri rezervi, a me tisti trenutek to ne zanima pretirano) in osredotočim se na vzlet.
Počakam na zatišni trenutek in grem. Krilo gre lepo gor, umirim ga nad seboj in grem, prelomnico udobno preletim. Ajme, spet sem pozabil na zanko za vrečo od zica. Preprimem komande in si z roko pomagam zlest v vrečo. Dviguje, zavijam levo. Ok, da vidimo. Kolegi so nekaj pobirali pred startom, oz. na zahodnem robu. Zapeljem tja. Dviganje. Obrnem na široko. Zanos z vzhodnikom. ?!? Obrnem še enkrat, močnejše dviganje, Nekaj se dogaja s krilom. Nimam jasnih povratnih informacij, pogledam, krilo močno diha, precej opleta z ušesi (naprej-nazaj), se hoče zlomit, sili v negativo, ubijem prehitevajočo stran (zunanja stran zavoja). Opla, tega pa ne poznam. Tako obnašanje vidim le na videih sulic v močni termiki. Tudi King je malo dihal na ta način, ampak takrat sem to čutil (in se v začetku malo bal, a se po dveh urah že čisto navadil), tokrat pa je bil le nenaveden, slab občutek, kot bi se vozil za z avtom, ki ima slabo pritrjena kolesa. Padem ven iz dviganja. Grem raje nazaj na breg, ki drži nulco. Prva dva sta se že pobrala, Wosa je nad grebenom. Na vzhodnem robu nekaj dviguje, obrnem osmico, spet zacurim. Pa kaj je zdaj to? Ob bregu se peljem nazaj proti startu in že razmišljam, da bo pač treba it pristat, pa še enkrat nazaj na start. Ne bo ne prvič in najbrž ne zadnjič. Spet povozim neko dviganje. Peljem se skozi, na koncu obrnem od brega in grem nazaj. Spet dviganje, ko začne upadat, obrnem od brega.
Naslednje, kar sem zaznal, je bila negativa. Desni del krila (notranji del zavoja) je oddivjal, krilo je šlo v kepo, jaz pa pod njim vzvratno. V krošnjo. Vedel sem kaj se mi dogaja. Besno sem rjul. Kako je mogoče?!
Obvisim na kakšna dva do tri metre nad tlemi.
Mimo prleti Wosa in sprašuje, če sem ok. Nazaj se derem, da sem v redu in naj letijo dalje. Pokliče Mitja. Isti pogovor. Pokliče Gabi, isti pogovor.
Deblo ob meni je tanko, nimam kam stopit. Najdem zasilno oporo, a se ne morem zvlečt na deblo ali kako vejo. Odpnem se iz zica. Vreča, oba pospeševslnika desni karabin. Na levem visim in se ne morem izpet. Deblo pod menoj mi ne daje dovolj opore. Prideta dva fanta od bližnje hiše, če lahko kaj pomagata. Prosim ju, naj pridržita deblo, da se lahko dvignem in izpnem. Nekako ne gre. Z levo roko se vlečem za štrike gor, z desno se izpenjam. Postajam utrujen. Pride Wosa. Ko vsi trije držijo vejo le nekako ulovim ravnotežje, se z zadnjimi močmi toliko potegnem gor, da se končno izpnem. Olajšan zlezem dol. Zahvalim se fantoma, ki odideta. Precej pretresen in izčrpan obsedim. Sicer sem ok. Wosa me bodri. Pokličem Mitjo (tokrat brata), ki je na šihtu. Obljubi, da pride čez eno uro. Prideta Gabi in Mitja K. Začudenje. Veselje. Z 1,5k gresta pristat in k meni. Mitja ima žago, Gabi pri bližnji bajti priskrbi motorko.
Cota je v krošnji relativno nizkih dreves, a zaradi slabih izkušenj ne pristanem na podiraje dreves, dokler je cota gor. Požagamo moteče veje in nekaj okoliških drevesc, a čisto do cote ne pridemo, dokler se ne prikažeta Mitja in Kajo. Nečak varuje, bratec spleza gor in požaga še preostale zapletene veje ter osvobodi nekaj štrikcev, da cota prosto pade dol. Spakiramo se dol, do kapelice, kjer razpletemo coto. Mitja in Kajo gresta domov. Q-light zgleda ok, a najdem raztrgano celico - nekje na sredini prednjega roba in eno ven potegnjeno zanko na sredini zadnjega dela. Hendlat se še vedno da. Krilo obrnemo okoli, da ven stresemo vso nabrano nesnago, Jebiga. zgodilo se je.
Dobimo se na vrtu pri Gabiju, častim pico in pivo. Zezamo se, a dejansko ves čas premlevam, kaj se je to zgodilo, zakaj, kako, kaj bi lahko bilo. Zgleda, da je družba v redu, saj nas Gabi ne sposti, dokler ne spijemo še njegove dodatne runde.
Na poti nazaj se ponovno ustavim v Sparu po še en sixpack, ki sta si ga prislužila Mitja in Kajo. Postanek na T2 se zavleče, tako da sem doma šele okoli devetih. Povem Lenartu, Lovru pa naslednji dan.
Kasneje Gabi potrdi, da je z višine videl močno zvijanje krila. Možak, ki je videl padec, pove, da je videl, kako se je krilo močno in hitro zavrtelo, ko me je potem vrglo v krošnje.
Wosa, ki je bil takrat nad menoj, pravi, da sem takrat stoliral (?!?!).
Ne vem, no. Petindvajset let letim padala tega varnostnega razreda in se mi zdi, da vem, kaj naj od tega pričakujem. Letel sem Kinga z AR skoraj 7, ki je dihal, a je bil popolnoma obvladljiv in zgovoren, da sem ves čas vedel, kaj se dogaja. Pri tem je bil Cure s skoraj kingovim AR čista bebica. Res je sicer, da sem kinga letel sredi poletja, a v 3-5m/s razpihanih stebrih, cure pa pozimi, a na primorskem, a tudi v 2-4,5m/s stebrih. Skratka, nek občutek letenja s krili z malo večjo vitkostjo mislim, da imam. A Q-light me je na polno presenetil. Nisem občutil povratnih informacij, kaj se s krilom dogaja, še najbolj mi je pomagal zvok nenehnega šumenja tkanine nad glavo.
Ko berem teste, pravijo, da ima mehke komande. Morda je to? A vseeno, saj komande uporabljam po potrebi, da dosežem zavoj ali umirim krilo, ne pa na pamet, s kakšno silo ali kako globoko potegnit. Dopuščam možnost, da sem kdaj res preveč potegnil, a govora je v centimetrih in sekundah, ne pa v potegu do riti.
Sedež? Kasneje doma, po letenju na Bizeljskem, vidim, da je desno rebro sedišča zdrsnilo iz ležišča, tako da je bilo le na pol vstavljeno. Možno, da je izpadlo ob padcu, ali pa kasneje. Pri letenju na Bizeljskem nisem opazil posebnosti glede sedeža. Ostalo pa je bilo nastavljeno kot vedno. Na Švarču sem imel zapeto prsno vez, a mislim, da to služi le manevriranju po tleh, v zraku pa ne spreminja geometrije sedeža.
Dobimo se na vrtu pri Gabiju, častim pico in pivo. Zezamo se, a dejansko ves čas premlevam, kaj se je to zgodilo, zakaj, kako, kaj bi lahko bilo. Zgleda, da je družba v redu, saj nas Gabi ne sposti, dokler ne spijemo še njegove dodatne runde.
Na poti nazaj se ponovno ustavim v Sparu po še en sixpack, ki sta si ga prislužila Mitja in Kajo. Postanek na T2 se zavleče, tako da sem doma šele okoli devetih. Povem Lenartu, Lovru pa naslednji dan.
Kasneje Gabi potrdi, da je z višine videl močno zvijanje krila. Možak, ki je videl padec, pove, da je videl, kako se je krilo močno in hitro zavrtelo, ko me je potem vrglo v krošnje.
Wosa, ki je bil takrat nad menoj, pravi, da sem takrat stoliral (?!?!).
Ne vem, no. Petindvajset let letim padala tega varnostnega razreda in se mi zdi, da vem, kaj naj od tega pričakujem. Letel sem Kinga z AR skoraj 7, ki je dihal, a je bil popolnoma obvladljiv in zgovoren, da sem ves čas vedel, kaj se dogaja. Pri tem je bil Cure s skoraj kingovim AR čista bebica. Res je sicer, da sem kinga letel sredi poletja, a v 3-5m/s razpihanih stebrih, cure pa pozimi, a na primorskem, a tudi v 2-4,5m/s stebrih. Skratka, nek občutek letenja s krili z malo večjo vitkostjo mislim, da imam. A Q-light me je na polno presenetil. Nisem občutil povratnih informacij, kaj se s krilom dogaja, še najbolj mi je pomagal zvok nenehnega šumenja tkanine nad glavo.
Ko berem teste, pravijo, da ima mehke komande. Morda je to? A vseeno, saj komande uporabljam po potrebi, da dosežem zavoj ali umirim krilo, ne pa na pamet, s kakšno silo ali kako globoko potegnit. Dopuščam možnost, da sem kdaj res preveč potegnil, a govora je v centimetrih in sekundah, ne pa v potegu do riti.
Sedež? Kasneje doma, po letenju na Bizeljskem, vidim, da je desno rebro sedišča zdrsnilo iz ležišča, tako da je bilo le na pol vstavljeno. Možno, da je izpadlo ob padcu, ali pa kasneje. Pri letenju na Bizeljskem nisem opazil posebnosti glede sedeža. Ostalo pa je bilo nastavljeno kot vedno. Na Švarču sem imel zapeto prsno vez, a mislim, da to služi le manevriranju po tleh, v zraku pa ne spreminja geometrije sedeža.
Dopisovanje s 777:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
sre., 29. apr. ob 10:21
Letim z WV GTO light (xl), prsna vez je odprta do konca, 48 cm med vpetji karabina.
Naj še enkrat poudarim, da sem prepričan, da sem dobil brezhibno padalo, saj v primeru dvoma ne bi šel z njim v zrak. Jasno je tudi, da na letenje vpliva veliko dejavnikov, ki pa jih mora pilot obvladat, kar pa se mi tokrat žal ni izšlo, si pa bom prišel na čisto, zakaj.
Če potrebujete še kakšno informacijo, le vprašajte. Vesel pa bom tudi vašega mnenja.
lp, Rado
-------- Izvirno sporočilo --------
Od: Triple Seven paragliders
Datum: 29. 4. 20 09:28 (GMT+01:00)
Za: Rado Voglar
Zadeva: Re: Demo Q-light
Pozdravljen Rado,
hvala za poslano. Najprej, veseli smo, da se vam ni nič zgodilo. Padalo je skoraj novo in je bilo leteno s strani enega naših delavcev tukaj, kateri ni opazil nobenih problemov s padalom. Leteli so ga tudi drugi na testnih letih in ni bilo problemov. Seveda bomo ob vrnitvi pregledali padalo še enkrat.
Prosil bi samo še za podatek za kakšen sedež je šlo pri tem testnem letu?
Prosil bi samo še za podatek za kakšen sedež je šlo pri tem testnem letu?
Lp
Matjaž Klemenčič
On Tue, 28 Apr 2020 at 20:50, Rado Voglar <rado.voglar@yahoo.com> wrote:
Zdravo Matjaž,Žal ugotavljam, da kraljica ni zame, oz. ne znam letet s tem krilom. Na preizkusni let sem šel prvi (lepo) letljiv dan v naših koncih, na start, s katerega največkrat letim in ga, mislim, res dobro poznam. Vzletna teža je bila 117kg. Hendlanje na vzletišču je bilo v danih razmerah (3,5m/s, sunki do 5,5) obvladljivo, brez posebnosti. Vzlet enostaven. Letel sem s predpostavko, da gre za padalo s podobnimi lastnostmi kot moj Artik 3, le da sem bolj pozoren na obnašanje krila, saj je tu le faktor neznanega.Pri širokem obračanju prvega balona me je presenetila (zame) nenavadna situacija, ko je krilo v dviganju in kroženju nakazalo negativo (desna, zunanja stran krila je potegnila močno naprej), a sem to zadušil in prekinil kroženje.Na naslednje dviganje sem naletel ob pobočju in ga pobiral z osmicami. Nisem želel obračat v dviganju (prva izkušnja), zato sem obrnil, ko je dviganje popuščalo. Sredi drugega obrata se je mi je zgodila negativa. Desna stran (mislim, da je bilo tako) krila je poletela naprej, padalo v kup, jaz pa vzvratno v krošnje.Sam sem varno in nepoškodovan sestopil, kasneje pa smo s pomočjo alpinistov varno sneli tudi krilo.Pri pregledu padala sem našel raztrganino na sredini prednjega roba in izvlečeno zanko na šivu celice na sredini zadnjega roba.Zaupam sedmicam, da sem v preizkus dobil brezhibno krilo, zato sklepam, da sem sam počel nekaj korenito narobe. Zadnje dni se veliko razmišljam, kaj je bilo ta dan tako drugače. In prišel si bom na jasno.Opravičujem se za poškodbo krila (kar boste nedvomno hitro uredili). Padalo sem vam danes poslal nazaj.Lp, Rado
Vremenske razmere
Švarč | 3=S | ||||
°C | 2=SW | m/s | m/s | ||
Date | Time | Temperature | Wind direction 1 | Wind speed 1 | Wind gusts 1 |
2020-04-24 | 12:07 | 17 | 3 | 4 | 6,2 |
2020-04-24 | 12:17 | 17 | 2 | 2,7 | 5,2 |
2020-04-24 | 12:28 | 17 | 2 | 3,5 | 5,4 |
2020-04-24 | 12:38 | 18 | 3 | 3,6 | 5 |
2020-04-24 | 12:49 | 18 | 3 | 3,5 | 5,3 |
2020-04-24 | 12:59 | 18 | 2 | 3,7 | 5,3 |
2020-04-24 | 13:09 | 17 | 3 | 3,3 | 5,1 |
2020-04-24 | 13:19 | 18 | 3 | 2,7 | 5,1 |
2020-04-24 | 13:29 | 18 | 3 | 3,7 | 4,8 |
2020-04-24 | 13:40 | 19 | 2 | 2 | 4,6 |
2020-04-24 | 13:50 | 19 | 3 | 3,3 | 5,7 |
2020-04-24 | 13:53 | 18 | 0 | -1 | -1 |
2020-04-24 | 14:03 | 18 | 3 | 3,1 | 5,5 |
2020-04-24 | 14:14 | 19 | 2 | 2,5 | 5,3 |
Ni komentarjev:
Objavite komentar